Dersin Adı | Topoloji II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 402 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, nokta küme topolojisinin klasik konuları olan metrik uzay topolojisi ve özellikleri, bağlantılılık, kompaktlık ve bunun gibi konuları kapsamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste topolojinin temel kavram ve uygulamaları incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Metrik uzayları, metrik uzaylarda açık ve kapalı kümeler, içsel kapalılık ve sınır | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
2 | Cauchy dizileri ve metrik uzayların tamlığı | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
3 | Metrik uzaylarda süreklilik, düzgün süreklilik | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
4 | Bağlılık, bağlı ve bağlı olmayan uzaylar | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
5 | Bağlantılılık üzerine teoremler ve reel doğru üzerindeki bağlantılı kümeler | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
6 | Yol bağlantılı uzaylar | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
7 | Bölgesel bağlantılı ve bölgesel yol bağlantılı uzaylar | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
8 | Kompaktlık: kompakt uzaylar ve alt uzaylar, kompaktlık ve süreklilik | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
9 | Kompaktlık ile alakalı özellikler | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
10 | Limit nokta kompaktlığı, dizisel kompaktlık | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
11 | Tek nokta kompaktlaştırması, yerel kompaktlık | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
12 | Ayırma aksiyomları ve metrizasyon T0, T1 ve T2 uzayları | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
13 | Düzenli uzaylar ve normal uzayları sürekli fonksiyonlarla ayırma | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
14 | Metrizasyon, StoneČech kompaktlığı | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | “Topology” by James R. Munkres, Prentice Hall, 2nd, Eastern economy edition, 2000. ISBN-13: 978-0876922903 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “General Topology” by Stephen Willard, Dover Publications.2004. ISBN-13: 978-0486434797 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | |||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest